Kontakta oss
Du kan kontakta oss på många sätt.
Ring oss på telefon
Telefon: 010-5757000
Vi svarar i telefon mellan klockan 08.30 och 16.00. Men bara på vardagar, inte på helger.
Vi stänger för lunch mellan klockan 11.30-12.30.
Ringer du från utlandet är telefonnumret +46 (0) 8-758 15 50
Mejla till oss
Om du har ett ärende hos oss kan du skicka ett mejl.
Vi svarar på ditt mejl så snabbt vi kan.
Skicka brev med posten
Adress:
Valmyndigheten
Box 1010
171 21 Solna
Besöka oss
Adress:
Skatteverket/Valmyndigheten
Sturegatan 2–4
172 31 Sundbyberg
Du måste ringa oss innan du besöker oss.
Då får du en tid att komma.
Skicka en faktura
Fakturor ska du skicka in som e-faktura.
Välj något av sätten som vi beskriver här nedanför.
Skicka fakturan genom Peppol
PEPPOL-id är 0007:2021005448
Skicka fakturan genom VAN-operatör
Opus Capita eller egen mjukvara.
Partsidentitet: 7340131100006
Ange organisationsnummer: 202100-5448
Skicka fakturan genom Skatteverkets leverantörsportal
Skatteverkets leverantörsportal Länk till annan webbplats.
Skatteverket är värdmyndighet för Valmyndigheten.
Det innebär att Skatteverket hanterar Valmyndighetens inköp, upphandlingar och fakturor.
Ytterligare information om hur ni kan fakturera oss. Länk till annan webbplats.
Lämna en leverans med varor
Adress:
Sturegatan 4
172 31 Sundbyberg