Publicerad: 17 augusti 2022
Digitalt informationsutskick till röstberättigade inför valen
Inför valen till riksdag, region- och kommunfullmäktige den 11 september i år gör Valmyndigheten ett digitalt informationsutskick till alla röstberättigade som har en digital brevlåda.
Valmyndigheten använder en mängd kanaler för att informera röstberättigade om när, var och hur de kan rösta. Digitala brevlådor är ett säkert och kostnadseffektivt sätt att nå ut med information om valen. Utskicket görs den 17-22 augusti. Syftet är att uppmärksamma mottagarna på att röstkortet kommer med posten och var man kan få mer information om valen.
Drygt 5,4 miljoner får utskicket
Drygt 5,4 miljoner röstberättigade har idag en digital brevlåda och kommer att nås av informationen från Valmyndigheten. Utskicket innehåller utvald information från röstkortet, samt en länk till Valmyndighetens webbplats val.se där mottagaren hittar all information om hur valen går till och vad man behöver för att rösta.
Kontaktuppgifter för media
Valmyndighetens presstjänst, 010-575 70 30 eller press@val.se