Publicerad: 16 februari 2022

Kontakta oss

Du kan kontakta oss på många sätt.

Ring oss på telefon

Telefon: 010-5757000

Vi svarar i telefon mellan klockan 08.30 och 16.00. Men bara på vardagar, inte på helger.

Vi stänger för lunch mellan klockan 11.30-12.30.

Ringer du från utlandet är telefonnumret +46 (0) 10-57 57 000

Mejla till oss

Om du har ett ärende hos oss kan du skicka ett mejl.

Mejla oss

Vi svarar på ditt mejl så snabbt vi kan.

Skicka brev med posten

Adress:
Valmyndigheten
Box 1010
171 21 Solna

Besöka oss

Adress:
Skatteverket/Valmyndigheten
Sturegatan 2–4
172 31 Sundbyberg

Du måste ringa oss innan du besöker oss.

Då får du en tid att komma.

Skicka en faktura

Fakturor ska du skicka in som e-faktura.
Välj något av sätten som vi beskriver här nedanför.

Skicka fakturan genom Peppol
PEPPOL-id är 0007:2021005448

Skicka fakturan genom VAN-operatör
Opus Capita eller egen mjukvara.
Partsidentitet: 7340131100006
Ange organisationsnummer: 202100-5448

Skicka fakturan genom Skatteverkets leverantörsportal
Skatteverkets leverantörsportal Länk till annan webbplats.

Skatteverket är värdmyndighet för Valmyndigheten.
Det innebär att Skatteverket hanterar Valmyndighetens inköp, upphandlingar och fakturor.
Ytterligare information om hur ni kan fakturera oss. Länk till annan webbplats.

Lämna en leverans med varor

Adress:
Sturegatan 4
172 31 Sundbyberg