Start

Lättläst

Lättläst

Här kan du läsa om val.

Texten är lättläst.
Det är inga svåra ord eller långa meningar.

Den 21 maj 2017 är det val till Sametinget

Det är bara samer som får rösta i valet till Sametinget.

Läs mer om valet till Sametinget. Texten är inte lättläst.

Nästa val i hela Sverige är år 2018

Nästa gång det är val i hela Sverige är
söndagen den 9 september år 2018.

Då är det val till riksdagen.
Det är också val till kommun och landsting.

När valet närmar sig
kommer mer information.

År 2019 är det val till Europaparlamentet.
Valet är i maj eller juni.

Just nu finns bara lite information om val här

Vissa regler om val ska ändras.
Det har riksdagen bestämt.
Valmyndigheten jobbar just nu med att
skriva ny information till webbplatsen.

Därför finns ingen mer information just nu på lättläst.