Start

Lättläst

Här kan du läsa om hur ett val går till.

Texten är lättläst.
Det är inga svåra ord eller långa meningar.

Du väljer i menyn till vänster vad du vill läsa om.
När du klickat på ett ord i menyn
så sätts ett kryss framför ordet.
Då vet du vilken sida du är på.

Om du vill lyssna på en sida
så klickar du på Uppläst högst upp på sidan.

Val i år

Den 19 september i år är det val till riksdagen.
På samma gång är det val till kommun och landsting.

Broschyr om valen i år

Valmyndigheten har gjort en broschyr om valen i år.
Klicka på länken under för att titta i broschyren direkt på datorn.

Broschyr om Val 2010 på lättläst svenska

Film om val

Klicka på länken under för att se en film
om hur ett val går till
och om hur du kan rösta.

film Film om val (14,8 Mb)