Start

Lättläst

Lättläst

Här kan du läsa om val.

Texten är lättläst.
Det är inga svåra ord eller långa meningar.

Den 10 maj 2015 är det omval i Båstad

Valprövningsnämnden har bestämt
att valet till Båstads kommun ska göras om.

Den 10 maj 2015 väljer folket i Båstad igen
vilka politiker som ska bestämma i kommunen.

Läs mer i den lättlästa broschyren om omvalet

Nästa val är år 2018 och år 2019

I september 2018 är nästa gång som svenska folket får rösta.
Då är det val till riksdagen.
Det är också val till kommunfullmäktige i alla kommuner.
Och val till landstingsfullmäktige i alla landsting.

I maj eller juni år 2019 är nästa gång det är val till Europaparlamentet.

Just nu finns bara lite information om val här

Vissa regler om val ska ändras.
Det har riksdagen bestämt.
Valmyndigheten jobbar just nu med att
skriva ny information till webbplatsen.

Därför finns ingen mer information just nu på lättläst.